Monday, October 6, 2008

Zondag 5 Oktober - White Sands revisited

Zondag 5 Oktober

De wekker gaat om 6 uur af. Tijd om op te staan want de poort naar White Sands National Monument gaat om 7 uur open en wij willen er voor zonsopgang zijn. Het regent, maar uit ervaring weten we dat het weer in dit soort gebieden snel kan omslaan. En dus besluiten we toch maar op pad te gaan. Snel even douchen, de camera's grijpen en de auto in.

We arriveren te vroeg, het hek is nog niet open. Maar na een paar minuten arriveert een park ranger en kunnen we naar binnen. Zodra we het park inrijden stopt de regen. We parkeren onze Ford Exploder (bedankt voor de waarschuwing Jan!) en lopen de spierwitte duinen in. Dankzij de regen en de nog altijd aanwezige bewolking ziet het gebied er heel anders uit dan gisteren. Nanouk schiet weer vele foto's en Karim geniet gewoon van de omgeving. Rond 9:00 uur begint de lucht donkerder te worden. Tijd om de auto terug te vinden! Dat is dankzij het GPS systeem van Karim heel eenvoudig. Geloof me, zonder GPS verdwaal je hier binnen de kortste keren. Alles lijkt op elkaar en door de vele duinen is de auto binnen no time uit het zicht verdwenen. We zitten nog maar net in de auto of het begint heel hard te regenen. Niet lang daarna neemt de wind toe en stuift het zand alle kanten op. Net op tijd dus! We hebben een paar mooie uren gehad en het contrast tussen het witte zand en de donkere lucht was prachtig.




Tijd om terug te rijden naar Alamogordo en een ontbijtje te nemen. Ik blijf mij verbazen over de eetgewoonten van sommige Amerikanen. Terwijl wij ons best doen om een bescheiden onbijtje naar binnen te werken zitten de meeste bezoekers van het restaurant voor 11:00 uur s'ochtends al aan de warme maaltijd. De man achter ons weet zonder problemen 4 volle borden naar binnen te werken. En geloof mij...er zit geen enkele hap gezond eten tussen.

Als we klaar zijn met ontbijten doen we nog wat boodschappen, halen een kop koffie en rijden in de stromende regen terug naar het motel. Karim werkt het weblog bij en Nanouk plaatst een aantal foto's.

Om een uur of 4 is het helemaal opgeklaard en gaan we weer terug naar White Sands om de zonsondergang te bekijken (en te fotograferen). Nanouk weet een aantal mooie foto's te maken en Karim schiet wat videobeelden. Het blijft grappig om te zien hoe de meeste mensen hun ogen richten op de zonsondergang zelf, terwijl de mooiste beelden juist aan de andere kant zijn terug te vinden.



Vele foto's en een paar uur later zijn we weer terug in ons motel. Het wordt tijd om een restaurant op te zoeken. Dit keer zijn we verstandig en bestellen allebei een salade met een wijntje. Karim wil nog een dessert (weight watchers chocolade cake) maar volgens de keuken duurt het minstens een uur om deze te ontdooien. Schijnbaar is dit niet een erg populair dessert op het menu (waarom verbaast dat mij niet?). Dan maar terug naar het motel. Morgenochtend (maandag) zijn we van plan vroeg op te staan en wederom naar White Sands te gaan. Met een beetje geluk is het mooi weer en krijgen we het gebied wederom in een ander licht te zien. Moe maar voldaan vallen we in slaap....

3 comments:

anco said...

Nou, deze uploadjes mogen er zijn, mensen. Echt prachtige contrasten; wit is daar ook echt spierwit. Prachtig. Maareh, jullie gaan toch ook nog wel iets anders doen, behalve fotograferen en filmen? Al wist ik wist het ook wel hoor met die witte woestijn en mijn fotocamera in de buurt. Aardig 4x4-en lijkt het me daar ook wel in die witte woestijn, al zal dat waarschijnlijk wel niet mogen.

Natuurlijk niet....

Ik kan niet wachten om al jullie foto's te zien en 'The making of..' by Karim bekijken we wel op het eerstvolgende feestje in Den Haag.

;)

Rust vooral lekker uit samen en have veel(foto)fun...

:))))))))))

Groetjessss vanuit een nat Nederland...

Anonymous said...

Hmmmm, ik zie Nook idd. helemaal gefocust aan de slag, hier heb je je zo op verheugd meissie!!!!!

Helemaal te gek!

Ik herken het wel, in Laos/Cambodja had ik ook de hele tijd mijn 'fotografiepet' op, achteraf bezien had ik mezelf wel wat meer rust gegund. Gewoon stil genieten, zonder fototas!



Maar goed, wou dat ik erbij was, haha. De omgeving en licht zien er spectaculair uit!

Anonymous said...

Sorry,
biancaatje was here :-) dus