Monday, October 20, 2008

Zondag 19 oktober - White Rocks en the Rimrock Toadstools

Zondag is normaalgesproken een rustdag en dus staan wij pas om 8 uur op. We gaan het vandaag rustig aan doen en beginnen met een ontbijtje. In de ontbijtzaal treffen we een groep oost-europese toeristen (Russen) zonder manieren. Het begint allemaal met twee sneetjes geroosterd brood waar Nanouk 5 minuten op heeft moeten wachten. Als ze uiteindelijk met een vrolijke "pling" uit de broodrooster tevoorschijn komen worden ze voor haar neus weggekaapt door een russische vrouw. Als Nanouk er iets van zegt kijkt de vrouw haar aan met een blik van afkeuring, laat 1 sneetje brood op de grond vallen, raapt deze op, loopt vervolgens vrolijk naar haar tafeltje en begint te eten. Terwijl Nanouk al tierend twee nieuwe sneetjes in de broodrooster stopt geniet Karim van het uitzicht op een kudde russen die met open mond kauwend hun ontbijt naar binnen werken. Do you like see food?

Onze eerste excursie vandaag bestaat uit een rit naar White Rocks. Dit is een weinig bezocht gebied op ongeveer 30 minuten van Page. Normaalgesproken moet je ongeveer 2 mijl hiken om er te komen maar vandaag hebben we geluk. Alle hekken staan open en we kunnen met onze Ford Exploder lekker doorrijden tot aan de voet van White Rocks. Daar treffen we weer een aantal leuke en soms ook bizarre constructies die zijn ontstaan door het eroderen van de verschillend lagen in de bergen. Nanouk shiet wat plaatjes, terwijl Karim tot de ontdekking komt dat hier niet alleen plaatjes worden geschoten. Overal liggen 9mm en 6mm patronen van vuurwapens. Het lijkt erop dat dit gebied door de lokale bevolking als een schietbaan wordt gebruikt. Nanouk ontdekt een aantal zeer unieke, onontdekte hoodoos. Niet zo raar, want de grootste is slechts 10 cm hoog.

Rond 1 uur s'middags vertrekken we weer. We besluiten de weg te verkennen die we dinsdag moeten rijden te verkennen. Dinsdag gaan we namelijk naar The Wave, een magische plek waar slechts 20 personen per dag worden toegelaten. Het startpunt van die tocht ligt aan een dirtroad en het kan geen kwaad om alvast te kijken in welke staat deze verkeert. Het is de laatste tijd erg droog geweest en de weg blijkt prima begaanbaar.

We hebben wat tijd over en gaan rond 3 uur op weg naar een plek die we 2 jaar geleden ook al hebben bezocht: The Rimrock Toadstools is een korte hike waarbij je terechtkomt op een plateau met...u raadt het al...hoodoos! Deze op paddestoelen lijkende creaties zijn ontstaan door de ongelijkmatige erosie van verschillende lagen materiaal. De hoedjes zijn van hard steen en de steeltjes van een veel zachtere zandsteen. Het eindresultaat is briljant. Twee jaar geleden hadden we pech en was het bewolkt, maar vandaag schijnt de zon en kunnen we dus een mooie zonsondergang tegemoet zien. Er zijn meerdere fotografen aanwezig en we worden iets later ook nog eens verblijd met een bezoek van 2 mormonen chicks die op weg zijn naar Phoenix. Ze zijn compleet het tegenovergestelde van wat ik mij had voorgesteld bij mormonen. Gewoon leuke, hippe meiden zonder gekke hoedjes en jurken. We kletsen, de fotografen nemen foto's en de tijd vliegt voorbij. We worden bovendien getrakteerd op een aantal prachtige wolken en als de zon is verdwenen lopen we tevreden terug naar de auto.

30 minuten later zijn we weer in Page (onze laatste avond daar). We eten voor de verandering eens niet bij de Dam Grill & Bar (where they serve dam good food) maar bij Ken's Old West, een soort cowboy restaurant. Het eten is ok, maar de bediening slecht. Geen aanrader, volgende keer gaan we gewoon weer naar the Dam Grill & Bar.

Om 10 uur liggen we al lekker in bed. De wekker hebben we voor de verandering maar eens niet gezet!

1 comment:

anco said...

From Russia, with love...

;)

Stoom uit de oren van Nanouk, hahaha...